دانستنی ها

راهنمای راه اندازی اولیه گوشی آیفون و آیپد

راهنمای راه اندازی اولیه گوشی آیفون

آیا می‌دانید وقتی که تازه گوشی اپل خود را خریداری کرده‌اید باید آن را چگونه راه اندازی کنید؟ با ما همراه باشید تا قدم به قدم مراحل راه اندازی گوشی آیفون‌ را توضیح بدهیم.

 

راه اندازی اولیه گوشی آیفون و آیپد

در اولین اقدام وقتی دکمه Power دستگاه را فشار می‌دهید، دستگاه شما روشن می‌شود و کلمه Hello روی صفحه نمایشش می‌آید و شما در صفحه نمایش‌تان آیکونی به شکل دایره با حرف i مشاهده خواهید کرد (پایین سمت راست). وقتی روی این آیکون می‌زنید جزییات گوشی آیفون شما مثل کد IMEI نمایش داده می‌شود. برای اینکه از این صفحه به مرحله بعد بروید باید انگشت‌تان را روی بخش سمت چپ صفحه نمایش‌تان بگذارید و به سمت راست بکشید.

حالا صفحه‌ای برای شما می‌آید که باید در آن زبان دستگاه و کشورتان را انتخاب کنید. این انتخاب شما تاثیر مستقیم روی تقویم، ساعت، لیست مخاطبین و دیگر جزییات گوشی اپل شما دارد.

پس از این مرحله باید به اینترنت متصل شوید که می‌تواند اینترنت شبکه وای فای یا اینترنت سیم کارت شما باشد. برای اتصال به اینترنت سیم کارت باید ابتدا تنظیمات اینترنت را دریافت کرده باشید.

راهنمای راه اندازی اولیه گوشی آیفون

راهنمای راه اندازی اولیه گوشی آیفون

بعد می‌توانید برای فعالسازی سرویس مکان‌ یاب گوشی آیفون با عنوان Location Services اقدام کنید. البته می‌شود در این مرحله با زدن گزینه Disable Location Services هم این سرویس را غیرفعال کنید.

بعد از مشخص کردن تکلیف سرویس مکان یاب گوشی آیفون باید تکلیف امنیتش را مشخص کنید. در این مرحله اگر گوشی شما اسکنر اثر انگشت دارد باید اثر انگشت‌تان را ثبت کنید. البته می‌توانید این کار را بعدا هم انجام دهید. کافی‌ست روی گزینه Set Touch ID Later بزنید. بعد نوبت تعیین یک رمز عبور شش رقمی برای دستگاه‌تان می‌رسد. رمزی که باید همیشه به یادش داشته باشید.

پس از این اگر از کاربران محصولات اپل  بوده‌اید و از اطلاعات‌تان روی دستگاه‌های سابق بک آپ دارید می‌توانید آن اطلاعات را روی آیفون جدیدتان ری‌استور کنید (با زدن روی گزینه Restore from iCloud Backup یا Restore from iTunes Backup). در این بخش حتی می‌توانید اطلاعات مورد نظرتان را از یک گوشی اندرویدی به دستگاه خود منتقل کنید (با زدن روی گزینه Move Data from Android). به جز این سه گزینه یک گزینه دیگر هم برای شما وجود دارد: Set Up as a New iPhone که برای وقتی است که بخواهید گوشی آیفون خود را به عنوان یک محصول جدید و بدون هیچ بک آپی به مرحله بعد ببرید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم: روش استفاده از اپل آیدی (APPLE ID)

در مرحله بعدی نوبت به اپل آیدی (Apple ID) و حساب iCloud شما می‌رسد و باید آن‌ها را ثبت کنید. اپل آیدی از ضروری‌ترین نیازهای شماست چون بدون آن از بسیاری از قابلیت‌های آیفون خود بی‌بهره می‌مانید. البته اگر اپل آیدی ندارید و می‌خواهید بعدا آن را خریداری کنید کافی است روی گزینه Don’t have an Apple ID or forgot it بزنید.

پس از این مرحله باید سرویس دستیار صوتی اختصاصی سیستم عامل آی او اس که سیری (Siri) نام دارد را فعال کنید. وقتی شما گزینه Set Up Siri را لمس می‌کنید باید چند جمله خاص را تلفظ کنید تا سیری با شیوه صحبت کردن و لهجه شما آشنا شود.

در نهایت اگر آیفون شما مدل جدیدی دارد باید رزولوشن مناسب صفحه نمایشش را هم تعیین کنید.

آیا سوالی در زمینه راه اندازی گوشی آیفون خود دارید؟ کافی است آن را در بخش نظرات سایت ناوک از ما بپرسید!

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “راهنمای راه اندازی اولیه گوشی آیفون و آیپد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *